دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی:

نباید از علم به‌روز دانشجویان دکتری در تدریس غافل شویم 

نباید از علم به‌روز دانشجویان دکتری در تدریس غافل شویم 
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گاهی اوقات برخی دانشجویان دکتری به معنای واقعی از علم به‌روزتری به نسبت استادان خود برخوردار هستند و به همین علت حضور آن‌ها در کلاس درس مهم است؛ چرا که باعث رشد و پیشرفت فضای درس می‌شوند.
کد خبر : 853302

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد حسن پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی در نشست اجرایی سازی موضوع تدریس دانشجویان دوره دکتری  در قالب دوره ویژه دستیاران آموزشی گفت: استقبال از این طرح به کیفیت اطلاع رسانی و تبلیغات بر می‌گردد و دانشجویان مقطع دکتری بیشترین حاضران در این طرح هستند. 

در ادامه، محمدمهدی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امور اجرایی این طرح با رئیس باشگاه پژوهشگران جوان است و این موضوع اتفاق بزرگی را رقم می‌زند. 

همایون تصریح کرد: در گذشته از همکاری استادان حق التدریس و هیئت علمی برای پر کردن خلا‌های آموزشی استفاده کرده ایم و دانشگاه آزاد اسلامی برای هر رشته‌ای استادان متخصص خود را دارد و هر دانشگاه نیازمند همکاری ۲۰ تا ۳۰ عضو هیئت علمی به خود است تا فضای تازه‌ای وارد فضای دانشگاه شود. ۲ گروه به این مجموعه می‌پیوندند، یکی اینکه از توانایی، تجربیات و نظرات متخصصانی که در نظامات دانشگاهی به عنوان رسمی استاد دانشگاه تلقی نمی‌شوند استفاده می‌کنیم، البته تا حد زیادی این موضوع جدی تلقی نمی‌شد. 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: گاهی اوقات برخی دانشجویان دکتری به معنای واقعی از علم به‌روزتری به نسبت استادان خود برخوردار هستند و به همین علت حضور آن‌ها در کلاس درس مهم است؛ چرا که باعث رشد و پیشرفت فضای درس می‌شوند و این آئین نامه سبب شده تا بتوانیم از تدریس دانشجویان دکتری در داخل دانشگاه بهره ببریم. 

همایون تاکید کرد: دانشجوی دکتری که سر کلاس درس نرود دانشجوی دکتری نمی‌شود و گفتنی است استادانی که در گذشته معلم بوده اند به نسبت مابقی استادان تعامل و تجربه بهتری دارند. 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: باید نقش استادان را جدی بگیریم و تاکید ما بر ۳ شعار بهینه سازی یا اسلامی سازی، بومی سازی و روز آمدی است. انگیزه‌های بومی سازی و اسلامی سازی در دانشجویان دکتری باید افزایش یابد که رعایت آن به شدت مهم است. 

وی ادامه داد: حدود 6 هزار نفر در این طرح نام نویسی کرده اند که نشان از استقبال خوب دارد. شیوه نامه عملی این طرح هفته گذشته به اعضای گروه ابلاغ شده و روز گذشته جلسه هیئت رئیسه با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و نقطه نظرات خود را پیرامون این شیوه نامه ارئه دادند و تصورمان این است که پس از ابلاغ دیگر نقطه ابهام وجود نداشته باشد تا در نظامات و قوانین جدید آموزشی استادان کارآمد باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته